Поради щодо
структурної побудови екскурсії та композиції тексту.
1. Вступна частина:
- Представлення гіда-екскурсовода, встановлення
контакту та знайомство з групою (однорідні групи: за віком, професійною ознакою;
неоднорідні: родинні, збірні тощо; звідки прибула група: сусідній район, інша
область України, із-за рубежу; рівень обізнаності з даним краєм та окремими
об’єктами).
- Визначення мети: навчальна, туристична, пізнавально-дозвіллєва,
ознайомча, дослідницька тощо.
- Коротке ознайомлення з маршрутом та його
основними об’єктами.
2. Основна частина. Логічна побудова та
зв’язний виклад екскурсійного матеріалу у відповідності до обраного маршруту.
Окремі прийоми майстерності
екскурсовода:
- спирання на авторитети, цитування;
- врахування рівня знань та обізнаності
учасників групи;
- використання окремих фотоілюстративних
матеріалів, карт, предметів, аудіо-відео-фрагментів (наприклад, з гаджетів);
- переконливість та достовірність:
підтвердження викладок історичними фактами, статистичними матеріалами,
свідченнями очевидців тощо.
Прийоми взаємодії з групою, активізації
уваги:
- чередування епічних та діалогових частин
екскурсії; включення інтерактивних, ігрових елементів; модуляції голосу, зміна
темпоритму розповіді тощо;
- мова екскурсовода: уникання
слів-паразитів; використання образних порівнянь, синонімів; включення посилань
на літературні та історичні джерела.
Важливо:
Підкреслити
унікальність маршруту, окремих об’єктів, або ж наведеної в екскурсії
інформації, фактів.
Наголосити на
новизні інформації або трактуванні окремих фактів, подій.
3. Заключна частина.
Підведення
підсумків:
- повторення назви, теми екскурсії;
нагадування про основні об’єкти, факти, події, про які учасники дізналися під
час екскурсії, - бажано в діалоговому режимі;
- наголошення на унікальності краю,
маршруту, об’єкту тощо;
- рекомендація джерел для додаткового ознайомлення
(інтернет-ресурси, науково-популярні та художні книги, фільми тощо);
- побажання та запрошення.
Зовнішній вигляд екскурсовода. Атрибутика. Доброзичливість у спілкуванні.
Немає коментарів:
Дописати коментар